نگرانی ها در مورد شایعه افزایش نرخ بنزین در سال 1402

فهرست مطالب

نگرانی ها در مورد شایعه افزایش نرخ بنزین در سال 1402

آیا نرخ دقیق بنزین پس از افزایش قیمت در سال 1402 مشخص شده است؟

قیمت جدید بنزین در سال 1402 چقدر خواهد بود؟

آیا تاریخ اعلام نرخ جدید بنزین معین شده است؟

برای کسب اطلاعات بیشتر با یدک کش شهرکرد همراه باشید.

 

اهمیت نرخ بنزین در ایران

امداد خودرو شهرکرد:

نرخ بنزین در جای جای جهان خصوصا ایران دارای اهمیت بسیار بالایی است.

بنزین کماکان سوخت قالب انواع خودرو های سواری، وسایل حمل و نقل عمومی و … است.

بجز بنزین می توان از گاز CNG و گازوییل به عنوان سوخت های رایج در ایران و دیگر نقاط جهان نام برد.

البته از گاز LPG به صورت غیر مجاز به عنوان سوخت استفاده می شود که می تواند بسیار خطر نام باشد، همچنین دیگر سوخت های نادر و کمیاب خودرو نفت است که تعداد معدودی از خودرو های تولید شده در آن مانند ژیان می توانند از آن به عنوان سوخت استفاده نمایند!

صنعت حمل و نقل و ترابری به صورت مستقیم به قیمت سوخت وابسته است و در صورت افزایش نرخ سوخت، هزینه های مربوط به آن نیز افزایش می یابد در نتیجه می توان گفت موج جدیدی از افزایش نرخ کالاها کشور را فرا خواهد گرفت…

 

نگرانی ها در مورد شایعه افزایش نرخ بنزین در سال 1402
نگرانی ها در مورد شایعه افزایش نرخ بنزین در سال 1402

 

 

افزایش نرخ بنزین در سال 1402

افزایش تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر باعث برهم خوردن تعادل اقتصادی کشور شده است، از آنجایی که بسیاری از صنایع کشور از جمله خودروسازی،کشاورزی، دامپروری، داروسازی، ساختمان سازی، نساجی و بسیاری از دیگر صنایع نمی توانند به صورت مستقل عمل نمایند؛ لذا جهت تامین نیاز بازار ایران مجبور به واردات کالا، ابزارآلات و دانش از خارج کشور هستند.

تامین موارد مذکور به جهت نرخ بالا و مشکلات مربوط با تحریم و وجود واسطه های فراوان موجب افزایش قیمت نهایی محصولات تولید داخلی می گردد.

انحصاری بودن بازار های داخلی برای برخی صنایع مانند خودرو سازی موجب شده است که این صنعت قدرت بیشتری برای مانور بر روی قیمت محصولات بی کیفیت خود داشته باشد، اما به راستی این روند تا چه زمانی می تواند ادامه یابد!

بنزین در ایران به عنوان یک کالای پتروشیمی تولید و با بازار داخلی وارد می شود.

متاسفانه به دلیل کاهش ارزش پول بنزین در ایران مانند بسیاری از دیگر کالاهای تولید داخل، از قیمت بسیار کمتر در مقایسه با سایر کشور های همجوار ایران برخوردار است به همین دلیل افراد سود جو به قاچاق بنزین روی می آورند.

ایران به منظور رفع این مشکل نرخ بنزین را به صورت چند مرحله ای افزایش داده است اما کماکان نرخ بنزین ایرانی در بازار داخلی تفاوت قیمت چشمگیری با قیمت این محصول در خارج از ایران دارد!

راهکار دیگر دولت برای جلوگیری از قاچاق بنرین، محدود کردن برداشت بنزین و افزایش نرخ بنزین به صورت پلکانی است.

این اقدام در کنار حذف کارت سوخت جایگاه های سوخت انجام می شود.

میزان بنزین مصرفی خودرو در هر ماه با توجه به کارت سوخت مربوطه محاسبه می شود، نرخ پایه برای مصرف تا 30 لیتر در ماه منظور شده و برای مصرف تا 60 لیتر قیمت پله دوم تعریف می گردد.

نرخ سوم بنزین در ایران برای افرادی است که بیش از 60 لیتر بنزین در ماه مصرف می نمایند.

 

تاریخ اعلام افزایش نرخ بنزین در سال 1402

یدک کش شهرکرد:

شایعات و اخبار جدید حاکی از اعلام قیمت جدید بنزین در مرداد ماه سال 1402 است.

برخی شایعات اعلام شده مبنی بر این است که قیمت بنزین در سال 1402 بر پله اول یعنی مصرف تا 30 لیتر برابر 3000 تومان، بین 30 تا 60 لیتر برابر 7000 تومان و مصرف بیش از 30 لیتر برابر 18000 تومان برای هر لیتر بنزین است.

تهیه بنزین فقط به وسیله کارت های سوخت مالکین خودرو ها انجام پذیر خواهد بود و کارت سوخت جایگاه ها به زودی جمع آور ی خواهد شد.

 

تکذیب بنزین 18000 تومانی

افزایش نرخ بنزنی موجی از نگرانی میان مردم ایجاد کرد تا زمانی که خبرگزاری تسنیم که در ابتدا منبع موثق انتشار این خبر بود، ارایه این خبر را منتسب به کانال جعلی تسنیم اقصادی دانست و صحت آن را به صراحتا رد کرد.

متن خبر نرخ دید بنزین به این صورت بوده است:

پس از ماه‌ها تایید و تکذیب بالاخره خبرگزاری تسنیم از طرح بنزینی دولت ابراهیم رئیسی با محوریت قیمت سوم بنزین رونمایی کرد. بر اساس این طرح مصرف هر باک تا ۳۰ لیتر به مبلغ لیتری ۳ هزار تومان، از ۳۰ لیتر تا ۶۰ لیتر به مبلغ لیتری ۷ هزار تومان و از ۶۰ لیتر به بالا به مبلغ هر لیتر ۱۸هزار تومان عرضه شود.

 

تا کنون اخبار دقیقی در مورد نرخ بنزین منتشر نشده است، یدک کش شهرکرد در صورت دستیابی به اخبار جدیدتر اطلات داغ را در دسترس شما قرار خواهد داد.

با تشکر از همراهی شما سروران ارجمند، لطفا نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده و مفید خود را در بخش دیدگاه ها وارد نمایید تا پس از تایید توسط مدیریت به نام خودتون در سایت منتشر گردد.

 

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *