4 روش در تعمیر و نگهداری موتور خودرو

فهرست مطالب

4 روش در تعمیر و نگهداری موتور خودرو را به شما معرفی می کنیم.

کاملترین آموزش تعمیر و نگه داری موتور خودرو با امداد خودرو شهرکرد اسماعیلی.

چطور ماشین خود را در خانه تعمیر کنیم؟

حتی اگر در تعمیر خودرو متخصص نیستید، می توانید اکثر کارهای تعمیر و نگهداری اولیه را به تنهایی انجام دهید. به عنوان مثال، یک واحد توزیع کننده فرسوده را جایگزین کنید تا نیروی الکتریکی خودرو حفظ شود. با چند ابزار اساسی، فیلتر بنزین و فیلتر هوا نیز به راحتی قابل تعویض هستند تا اطمینان حاصل شود که خودروی شما به خوبی کار می کند. یک جعبه ابزار اولیه و یک کتابچه راهنمای کارگاه می تواند شما را در مورد سلامت خودرویتان به جایی برساند.

تعمیر و نگهداری موتور خودرو

تهیه ابزارهای مورد نیاز برای تعمیر خودرو

1.جعبه ابزار همراه خود را تهیه کنید

هیچ چیز دردناک تر از این نیست که تا آرنج در گریس باشید و متوجه شوید که به ابزار ارزانی که ندارید نیاز دارید. برخی از عقب و جلو با تعمیرات خودرو اجتناب ناپذیر است، اما جمع آوری چند ابزار اولیه می تواند از بسیاری از این موارد جلوگیری کند. آچار سوکت، پیچ گوشتی، آچار، انبردست، جک، روغن نافذ، و چکش لاستیکی برخی از ابزارهایی هستند که به شما کمک می کنند تا از مشکلات رایج عبور کنید.

برای ماشین خود باید جعبه ابزاری در دسترس داشته باشید، امداد خودرو شهرکرد پیشنهاد می دهد، چند وسیله اساسی مانند، آچار چرخ، فاز متر، پیچ گوشتی چهار سو، آچار فرانسه، انبر دست، سیم چین و دمباریک همراه داشته باشید.

  • به خاطر داشته باشید که چه تعمیراتی را باید انجام دهید. برای مثال، اگر در حال تعویض فیوز هستید، باید یک فیوز جدید بخرید. اگر در حال تعویض روغن هستید، به یک ماهیتابه روغن نیاز دارید.
  • با فروشگاه قطعات خودروی محلی خود تماس بگیرید تا ببینید آنها چه نوع برنامه ای برای اجاره ابزار دارند. این برنامه ها راهی برای قرض گرفتن ابزارهای گران قیمت بدون نیاز به خرید آنها فراهم می کنند.

تعمیر و نگهداری موتور خودرو

2.یک دفترچه راهنمای خودرو دریافت کنید تا شما را در تعمیرات راهنمایی کند

4 روش در تعمیر و نگهداری موتور خودرو - کتاب آموزش تعمیر خودرو
4 روش در تعمیر و نگهداری موتور خودرو – کتاب آموزش تعمیر خودرو

هاینز و چیلتون چند کتابچه راهنمای چاپی هستند که ممکن است مفید باشند.  همچنین کتاب های ترجمه شده به زبان فارسی زیادی وجود دارد.
می توانید ویدیو های آوزشی موجود در بازار را خریداری یا از ویدیو های رایگان موجود در شبکه های اجتماعی استفاده فرمایید.
4 روش در تعمیر و نگهداری موتور خودرو - استفاده از شبکه های اجتماعی
4 روش در تعمیر و نگهداری موتور خودرو – استفاده از شبکه های اجتماعی
یکی از دیگر راهکار های ممکن مطالعه روش های تعمیر خودرو وجود در سایت های فارسی زبان از جمله سایت اماد خودرو شهرکرد است.
حتی حرفه ای ها از این روشها برای انجام تعمیرات استفاده می کنند. آنها بر خلاف دفترچه راهنمای خدمات فروشنده، مبتدی پسند هستند. یک دفترچه راهنمای مخصوص خودرویی که می‌خواهید تعمیر کنید تهیه کنید.

تعمیر و نگهداری موتور خودرو

3.همانطور که روی ماشین خود کار می کنید، سوابق تعمیر و نگهداری را پر کنید و نگه دارید

فهرستی با جزییات نوع کار انجام شده بر روی خودرو، شرح کارهای انجام شده و اطلاعات از زمان انجام تعمیر داشته باشید. هر رسید برای  وسایلی که می کنید ذخیره کنید. فروشندگان و ارائه دهندگان گارانتی اغلب به سوابق تعمیر و نگهداری نیاز دارند، اما نگهداری سوابق می تواند به شما در پیگیری کار خود نیز کمک کند؛ به همین دلیل امداد خودرو شهرکرد پیشنهاد می دهد حتما دفترچه ثبت سوابق خودرو تشکیل دهید.

  • می توانید یک کارت تعمیر و نگهداری چاپ شده را از فروشگاه قطعات خودرو خریداری کنید یا آن را در دفترچه یادداشت بسازید. چوب را در محفظه دستکش ماشین خود نگهداری کنید تا همیشه آن را داشته باشید.

تعمیر و نگهداری موتور خودرو

4.از قطعات خودروی خود عکس بگیرید تا بدانید چگونه آنها را برگردانید

عکس گرفتن از موتور خودرو
عکس گرفتن از موتور خودرو

اگر نمی توانید به یاد بیاورید که چگونه یک قطعه جدا شده است، دستورالعمل هایی مانند ” قطعه جانبی را تعویض کنید” برای شما بی فایده است. برای آسان تر کردن کارها، یک شیوه برای قطعات خود توسعه دهید. قبل از اینکه آنها را بردارید، یادداشت بردارید یا با دوربین یا تلفن خود عکس بگیرید. سپس، همانطور که آنها را کنار گذاشتید، آنها را به همان ترتیبی که آنها را حذف کردید مرتب نگه دارید.

  • سعی کنید قطعات را با یک برچسب یا چیزی مانند لاک ناخن علامت گذاری کنید تا تراز بودن را نشان دهد.
  • قطعات را در مکانی امن مانند کیسه های پلاستیکی روی میز کار نگهداری کنید.

5.هر 4800 کیلومتر ماشین خود را برای تعمیر و نگهداری معمول بازرسی کنید

تا زمانی که از خودرو خود استفاده می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که به تعمیرات دوره ای نیاز داشته باشد.
خودروی خود را در مواقعی مورد بازرسی کامل قرار دهید تا به دنبال اجزای آلوده یا آسیب دیده باشید. سپس در اسرع وقت اینها را تعویض کنید تا خودرویتان در حالت کار قرار بگیرد.
  • دفترچه راهنمای مالک خود را برای برنامه تعمیر توصیه شده بررسی کنید. مدت زمان هر قسمت را فهرست می کند، اما به یاد داشته باشید که اینها فقط تخمین هستند. بازرسی های مکرر روش دقیق تری برای تعیین زمان نیاز خودرو به تعمیر است.
  • به عنوان مثال، فیلترهای روغن و روغن باید در هر 4800 کیلومتر تعویض شوند. در این مرحله باتری ها، مایعات و شیلنگ ها را نیز بررسی کنید.
  • فیلترهای هوا را در هر 19000 کیلومتر، همراه با قطعاتی مانند مایع فرمان برقی یا روغن هیدرولیک تعویض کنید.

لنت ترمز، سیستم تعلیق و اجزای مشابه را از نظر آسیب دیدگی بررسی کنید.

  • اکثر قطعات دیگر حداقل 35000 مایل (56000 کیلومتر) دوام خواهند آورد. این شامل باتری، شمع ها، فیوزها و لاستیک ها می شود.

 

 

6.در صورت مشاهده نشتی یا سایر مشکلات، تعمیر و نگهداری خودرو خود را انجام دهید

اگر چیزی اشتباه به نظر می رسد، فوراً آن را بررسی کنید! رها کردن یک مشکل می تواند منجر به آسیب های گسترده تر شود. هنگام رانندگی با وسیله نقلیه به مشکلات نگاه کنید و گوش دهید. صدای تق تق ممکن است نشانه شل شدن مهره ها یا پیچ و مهره ها باشد.

راهنمایی تعمیر و نگهداری موتور خودرو با امداد خودرو شهرکرد

امداد خودرو شهرکرد با ارایه آموزش های به روز و مناسب در تلاش است شما سروران گرامی با آسودگی خیال به استفاده از خودرو خود مشغول باشید.

 

 

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *