11 قدم تا تعویض فیلتر هوای ماشین
11 قدم تا تعویض فیلتر هوای ماشین

11 قدم تا تعویض فیلتر هوای ماشین

فهرست مطالب

11 قدم تا تعویض فیلتر هوای ماشین با راهنمایی های امداد خودرو شهرکرد

از کجا بدانیم فیلتر هوا نیاز به تعویض دارد؟

چگونه فیلتر هوای ماشین را خودمان تعویض کنیم؟

هر چند کیلومتر باید فیلتر وا را تعویض کنیم؟

راهنمای کامل تعویض فیلتر هوای ماشین

روش تعویض فیلتر هوا

ماشین شما به همان اندازه که به سوخت نیاز دارد به هوا نیز احتیاج دارد . فیلترهای هوا داخل موتور را عاری از گرد و غبار و حشرات نگه می دارند. فیلتر هوای خود را در بازه زمانی توصیه شده تعویض یا تمیز کنید تا هوا آزادانه جریان داشته باشد و ماشین شما به بهترین شکل کار کند. فیلترهای هوا ارزان هستند و به سرعت تعویض می شوند، بنابراین می توانید این تعمیر و نگهداری معمول را خودتان انجام دهید؛ البته می توانید از امداد خودرو شهکرد نیز بخواهید تا فیلتر هوا را به آسانی برای شما تعویض کند.

 

تعویض فیلتر هوای ماشین - فیلتر هوای خودرو
تعویض فیلتر هوای ماشین – فیلتر هوای خودرو

1-فیلتر جایگزین مناسب را تهیه کنید

اگر برای یافتن فیلتر صحیح به کمک نیاز دارید، یک فروشگاه قطعات خودرو یا وب سایت آن می تواند به شما در شناسایی فیلتر مناسب متناسب با جعبه هوای خودرویتان کمک کند. سعی کنید فیلتر استوک همراه وسیله نقلیه خود را تهیه کنید تا بیشترین عمر موتور و مصرف سوخت را از خودروی خود به دست آورید.

2-وسیله نقلیه را ایمن کنید

 ماشین را روی زمین صاف پارک کنید و ترمز دستی را بکشید. دنده را به دنده اول (گیربکس دستی) یا پارک (گیربکس اتوماتیک) تغییر دهید و موتور خودرو را خاموش کنید.
تعویض فیلتر هوای ماشین - پارک خودرو دنده اتوماتیک
تعویض فیلتر هوای ماشین – پارک خودرو دنده اتوماتیک

3-درپوش خودرو را باز کنید

کاپوت را با اهرم داخل خودرو آزاد کنید. برای آزاد کردن نهایی، گیره کاپوت خارجی را حرکت دهید. کاپوت را بلند کرده و آن را با میله پایه محکم کنید (در صورت لزوم).
فیلتر هوای خودرو ها
فیلتر هوای خودرو ها

4-جعبه هوا را پیدا کنید

محفظه جعبه هوا معمولاً در نزدیکی موتور در امتداد مجرای قرار می گیرد که از جلوی اتومبیل حرکت می کند.
  • در خودروهای قدیمی‌تر با کاربراتور، فیلتر معمولاً در زیر یک پوشش بزرگ و گرد ساخته شده از پلاستیک یا فلز قرار دارد.
  • خودروهای جدیدتر با تزریق سوخت معمولا دارای محفظه فیلتر هوا مربع یا مستطیل شکل هستند که می‌توان آن را کمی دورتر از مرکز بین قسمت جلو و موتور پیدا کرد.

5-پوشش فیلتر هوا را بردارید – تعویض فیلتر هوای ماشین

گیره شلنگ را که هدایت هوا را می‌بندد، شل کنید. تمام پیچ های نگهدارنده پوشش فیلتر هوا را باز کنید. برخی از مدل ها دارای مهره های بال هستند. سایر فیلترهای هوا فقط با یک سیستم آزادسازی سریع بسته می شوند. پیچ ها و سایر قطعات را در کنار هم و در مکانی امن نگه دارید تا بتوانید بعداً آنها را پیدا کنید . درپوش را از مجرای هوا بیرون بکشید و آن را بالا بیاورید تا از قسمت پایینی محفظه جدا شود. اگر نمی توانید پوشش را جدا کنید، از امداد خودرو شهرکرد کمک بخواهید.

6-فیلتر هوا را بیرون بیاورید – تعویض فیلتر هوای ماشین

اکنون می توانید یک فیلتر گرد یا مستطیل شکل از پنبه ، کاغذ یا گاز را ببینید. فیلترها دارای یک لبه لاستیکی هستند که فضای داخلی دستگاه را می‌بندد. به سادگی فیلتر را از محفظه خارج کنید.

تعیض فیلتر هوای ماشین - بیرون آوردن فیلتر هوا
بیرون آوردن فیلتر هوا – تعویض فیلتر هوای ماشین

7-محفظه فیلتر هوا را تمیز کنید

شیلنگ هوا را به کمپرسور وصل کنید و از هوای فشرده برای دمیدن گرد و غبار استفاده کنید یا از جاروبرقی برای مکیدن هرگونه کثیفی استفاده کنید.
  • مجرای هوا را با نوار چسب جدا شونده ببندید. فقط یک دقیقه طول می کشد و به این ترتیب در حین تمیز کردن، هیچ کثیفی وارد موتور نخواهید شد.

8-فیلتر را تعویض کنید

فیلتر قدیمی را با یک فیلتر جدید جایگزین کنید. به سادگی آن را با لبه لاستیکی رو به بالا در محفظه قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که لبه ها توسط لبه لاستیکی مهر و موم شده اند.

9-پوشش را تعویض کنید

درپوش را با دقت دوباره داخل مجرای هوا قرار دهید و سپس کل قطعه را روی نیمه پایینی واحد فیلتر هوا فشار دهید.
  • مطمئن شوید که مستقیم و ایمن است. در غیر این صورت می توانید عملکرد موتور را تغییر دهید. همه پیچ‌ها یا گیره‌ها را ببندید و با تکان دادن دستگاه به آرامی با هر دو دست، دوباره بررسی کنید که همه چیز را محکم به هم چسبانده‌اید. کاپوت را محکم ببندید.

10-فیلتر را به طور منظم بررسی کنید

تا با دور نگه داشتن گرد و غبار، ماشین شما با حداکثر کارایی تنفس کند.

11-فیلتر را هر 50000 کیلومتر (30000 مایل) یا تقریباً سالی یک بار تعویض کنید

اگر در یک منطقه گرد و غبار رانندگی می کنید، بیشتر اوقات نیاز به تعویض دارد. دفترچه راهنمای مالک یا راهنمای نگهداری دوره ای شما باید توصیه هایی برای خودروی شما داشته باشد.

به پایان مقاله تعویض فیلتر هوای ماشین رسیدیم.
با تشکر از همراهی شما با امداد خودرو شهرکرد 3>
4.9/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *